Tvåbarnsliv


5 tomtar och 2 änglar
20 december 2008, 19:17
Filed under: mammasvammel, shopping

är tydligen allt vårt samlade julpynt… Resten är hemska gamla tomtar som jag bara vägrar sätta upp. Men det blev fint med det lilla som blev. Och huset är städat också, skönt! Badrummet har dessutom städats extra gundligt, under badkaret och bakom byrån/skötbordet och allt. Det händer tyvärr inte alltför ofta så det behövdes. Men nu är det rent! (Pappan i familjen kan dock ta åt sig all ära för badrummet.)

Jag var inne i stan ungefär när de öppnade och klarade av de resterande julklapparna på ca 2 timmar. (Jag hann också fynda en tröja på rea till mig, varenda affär hade ju redan börjat med reorna så någon mellandagsrea lär det ju inte vara lönt att besöka.) Inte alls så farligt med folk då faktiskt, men när jag skulle hem var det bilkö in i parkeringshuset och köerna i affärerna började bli långa, så jag var väldigt glad att jag fick åka hem då. Nu ska jag inte sätta min fot i en affär innan jul. Ikväll blir det nog lite paketinslagning, en film och en kopp gott te som jag köpte på stan.

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

