Tvåbarnsliv


Julgransfunderingar
18 oktober 2008, 18:40
Filed under: mammasvammel

Helt otippat kom jag att tänka på det här med julen idag. (Måste bero på att vi har gjort exakt ingenting vettigt på hela dagen, eftersom jag har tid att tänka på sådant, och det var nog iofs välbehövligt för nu känner jag mig ganska utvilad faktiskt.) Iallafall så ska vi inte vara hemma i jul, så hur ska vi göra med gran?

Tidigare år har vi inte haft gran när vi inte varit hemma på julen, men nu är Meja så stor så hon tycker att det är viktigt så det känns inte riktigt som ett alternativ. Istället blir då frågan, ska man köpa en vanlig gran och sätta in typ till lucia och kasta ut innan vi åker? Eller ska vi köpa en hemsk plastgran? Eller helt enkelt klä en fin gran dagarna innan jul som vanligt, åka bort och komma hem till ett berg av barr?

Svåra beslut.

3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Berget av barr antar jag att du ser väldans mycket fram emot! 😉
Vi har haft plastgran de senaste åren, men här är det allergier som avgör. Tycker dock att det finns riktigt fina plastgranar att få tag på nu, nästan så man inte ser att de är fejk.

Kommentar av Marie

Jag gillar riktiga mycket bättre än plast. Vi brukar ta in den lite tidigare när vi inte är hemma på julen så man får njuta av den ett tag, och det brukar inte vara så farligt barrigt ändå. Men det beror ju på hur länge ni ska vara borta såklart.

Kommentar av lindasdagar

som ett hängivet fan av riktig gran röstar jag på riktig gran! Med berget av barr göär du bara så att du lägger ut plastsäckar runt granen innan ni åker och sen är det bara att plocka av den, ruska till den så det sista åker av och sen vika ihop plasten. 😉

Kommentar av mimiototte




Kommentera

