Tvåbarnsliv


Överhuslig
21 september 2008, 16:24
Filed under: mammasvammel, mat, shopping, storasyster

Idag har jag överträffat mig själv i huslighet. Förutom en långkokande köttgryta har jag också åstadkommit mina första surdegsbröd _och_ varit pedagogisk och bakat en kaka med Meja. Och nu kom precis Henrietta förbi med en hel kasse äpplen så nu ska vi väl göra något med dem också kanske. Ska nog klyfta och frysa in en del, det är så smidigt att ta fram när man vill ha paj och äppelkaka sedan. Vår egna äpplen är som vanligt inte direkt goda. Undrar varför man planterar ett träd med äckliga äpplen på?

Helgen med kusinerna var trevlig förstås, det blev en liten sväng på stan igår, barnen är nu nästan helt ekiperade för vintern, det är skönt. Lite lunch på Åhléns blev det också. Meja var på simskolan för första gången på förmiddagen. Hon var mycket tveksam till det hela innan, men sedan tyckte hon att det var jättekul och nu längtar hon till nästa gång. Skönt det, för det är ju viktigt att kunna simma, så det hade ju varit tråkigt om man hade fått tvinga dit henne. Ikväll blir det film och sedan är den här helgen slut. Mastodontvecka på jobbet väntar, både föräldramöte och NTA-kurs på kvällstid. Inte jättekul precis, men det ingår ju det med.

3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Duktig duhar varit idag, kanske är något med att heta lina och söndagar för jag har varit väldigt huslig idag jag med:) Dock är det inte lika lätt att göra allt man vill med en grinig unge på armen…Något på G igen. Han hostar som sjutton*suck*

Kommentar av Lina

Ojoj, så mycket du hunnit med! 🙂

En fråga, något som jag faktiskt inte visste, kan man klyfta och frysa in äpplen? 😉 Hade ingen aning! Har en hel Ikeapåse full med äpplen som behövs fixas till och har ingen ork att baka upp allting…

MvH
Mimi (mimiamelie)

Kommentar av mimiototte

utmanad

Kommentar av malin




Kommentera

