Tvåbarnsliv


Nästan som fredag
22 maj 2008, 17:50
Filed under: mammasvammel

Nu när hela familjen är ledig på fredagarna känns det nästan som fredag redan på torsdagen. Lyx med långhelg varje helg! I morgon hade vi tänkt hitta på något hela familjen, vi har tex pratat om att hinna gå på barnens gård nu när det fortfarande är lite lägre pris, så fort skolorna slutar åker priset upp. Men barnen är ganska snoriga, och idag har Loves ögon börjat vara sig och svullna, så jag förmodar att han har ögoninflammation. Som tur är har jag droppar hemma sedan förra gången så vi kör väl ett par doser så går det nog över. Så vi får se om det blir någon utflykt i morgon, det beror på snorstatus helt enkelt.

Annars är det en massa tjafs om jobb till hösten, vi får se om det löser sig nästa vecka. Jag har en del att säga om kommunen som arbetsgivare, det är en sak som är säker. Men som sagt, vi får se.

Nu måste även ny mobiltelefon inhandlas, den gamla är död. Den druknade i vattenkokaren tidigare idag. Simkortet fungerar dock, och i det här huset ligger det en del telefoner och dräller så jag får ha en gammal så länge.

1 kommentar so far
Lämna en kommentar

Lyx, som sagt med långhelg…

Kommunen som arbetgivare är inte alltid så kul, men för mig är det roligt. Fick reda på idag att jag blir kvar i huset till hösten, på småbarnsavd.

Ny mobil är alltid trevligt… Undrar när jag får en ny från Telenor… De är snälla! Men det är nog ett bra tag kvar…

Kommentar av Linda




Kommentera

