Tvåbarnsliv


Bilder på nästan färdigt rum!
23 januari 2008, 20:21
Filed under: husfix, lillebror, mammasvammel

Verktygen i fönstret ska bytas ut mot krukor, sänglampa, mätsticka och någon tavla ska upp på väggen och en ny tröskel ska sättas dit men annars är det klart!

080123_1.jpg
Jag står vid dörren och riktar kameran åt höger. Garderoben har fått nytt tyg, och sängen har fått påslakan som matchar. Även gardin i samma tyg kan skymtas. Love fick alltihop i julklapp av farmor och farfar, perfekt blev det! Tack för det! Spegeln med kronan på fick han i doppresent och nu har den äntligen kommit upp på väggen ett år senare.

080123_2.jpg
Här riktas kameran åt vänster istället. Där står min gamla bokhylla, en trotjänare sedan måga år. Den passar tyvärr inte så himla bra här, men den får duga så länge. Eventuellt ska vi flytta upp Trofastförvaringen som står i lekrummet, men vi avvaktar lite. Vi har tagit fram pappans gamla tågbana+de nya delarna som Love har fått och Mejas gamla Little People saker, bondgård, lekplats och buss. Även Mejas gunghäst ska få komma in från kylan i förrådet är det tänkt.

080123_3.jpg
Nu står jag vid fönstret och riktar kameran åt höger. Love in action.

080123_4.jpg
Och så sista hörnet av rummet. Här ska sänglampan upp och ev någon tavla också.

5 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Jättefint. Kan tänka mig att Love kommer att trivas där. Vad duktiga ni är!

Kommentar av Malin

Verkligen snyggt!

Gillar den randiga väggen. måste få se den live snart 😉

Kommentar av Anne

Mkt stiligt. Dock skulle jag ju ha målat även garderoben.. Men det är ju jag det!

Annars mycket lyckat!

Kommentar av Elin

Blev ju jättebra! 🙂 Har lite pyssel kvar innan jag lägger ut Isac’s rum på bloggen…

Kommentar av Linda

Det blev så fint tycker även vi. Väldigt sött tyg!
Kram från mormor och morfar.

Kommentar av mormor o morfar




Kommentera

