Tvåbarnsliv


66
01 januari 2008, 12:06
Filed under: mammasvammel

66 böcker blev lästa under 2007. 2006 läste jag 84 st så det blev en klar minskning. Kanske inte så kostigt med tanke på att jag under 2006 vad gravid och sjukskriven 50% sista tiden, samt att jag då hade en treåring att ta hand om istället för 2 barn varav en bebis med allt vad det innebär. Så jag är rätt nöjd med årets skörd ändå.

Nu återstår att se hur många det blir 2008? Harry Potter-läsningen fortsätter, jag blir nog inte riktigt kla till trettonhelgen ändå, jag har just börjat på den femte boken och både den och nästa är ju väldigt tjocka så det tar nog någon vecka till.

3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Mycket imponerad! Ja då var det -08 och jag får nog ta och börja bläddra i de där kurskatalogerna medans D sitter och fundera på en helt annan mening i års-astron.
Hälsa H att kräftan kommer att gnistra mest under den tidigare delen av sommaren och att du under hela året kommer att vara en familjemänniska som inte ge sig av på några längre sträckor.Kram och tack för en mycket trevlig avslutning av 2007!

Kommentar av Ulrika

Ojoj! Själv har jag bara läst 30 böcker och tycker att det är ganska många. Fast jag är å andra sidan ingen snabbläsare. God fortsättning på det nya året!

Kommentar av Helena

Jag skriver också boklistor varje år. 2007 läste jag 88 böcker, men att det blev så många beror nog på att jag var gravid och ”ledig” hela sommaren och augusti-september. Jag koller ofta på din boklista efter tips. Gott nytt år!

Kommentar av Linda




Kommentera

