Tvåbarnsliv


Tappat räkningen
12 november 2007, 10:18
Filed under: allergi, lillebror, mammasvammel, mått&kilon, resor&utflykter, shopping, storasyster

Sedan den 19/10 har vi varit konstant förkylda. Jag har tappat räkningen på hur många gåner varje person har börjat om. I nuläget är lillebror kors i taket frisk, men Meja är rejält snorig och mamman och pappan hostar och är förkylda. Så i morgon eller på onsdag är säkert Love förkyld igen han med. Love har dessutom varit lös i magen sedan i början på oktober. Och gått ner i vikt. Vi har tid på barnmottagningen nästa vecka (kontroll av tillväxten pga mjölkallergin) så då blir det väl troligtvis lite mer utredningar, bvc-sköterskan tyckte inte att detta är normalt och jag kan inte annat än hålla med. Tur att han inte ska börja på dagis än på ett tag iallafall, det räcker med de baciller han får i hallen när vi lämnar och hämtar Meja.

Och ullared var över förväntan. Vi som var där i ottan slapp desutom köa (jag har faktiskt aldrig behövt köa in, man har väl rutin…) och det var skönt för sedan hörde vi att det var över 2 timmars kö. Handlade massor av julklappar, tomtekläder, adventsstjärnor och julgardiner. Mycket pengar på en gång blev det, men jag tyckte jag fick väldigt mycket för pengarna så det fick det vara värt. Trevligt sällskap hela helgen var det också förstås!

1 kommentar so far
Lämna en kommentar

Usch, va tråkigt det är att vara sjuka… Jag är skapligt frisk nu men D är hemma från jobbet & Isac är förkyld med, det har gått ner i magen nu sen det byts blöja hela tiden… Han har blivit så röd i rumpan så det är ett jätteprojekt att byta blöja. Tur vi är hemma båda två nu!

Blir sugen på Ullared med! Men jag har inga pengar till nåt sånt… men det vore så kul! Farmor/svärmor ska åka snart, funderar lite på att se om man får åka med…

Kommentar av Linda




Kommentera

