Tvåbarnsliv


Och jag som skulle lägga mig tidigt…
11 september 2007, 07:46
Filed under: lillebror, mammasvammel

Suck, Love har knasat till det med sömnen. Förkylning och diverse tänder gör väl sitt till antar jag. Igår somnade han i hyfsad tid för första gången på flera dagar, 19.30 ungefär, men sedan vaknade han klockan 22.30 lagom när vi skulle somna och var pigg. Och glad. Han fortsatte vara pigg och glad ända tills klockan var 01.20 i natt… Inte riktigt vad vi hade planerat kanske. Mamman och pappan sov lite i skift under tiden som bebisen härjade runt och vägrade somna men någon riktig sömn blev det alltså inte förrän väldigt sent.

Som grädde på moset vaknade mamman i en pöl av kiss i morse vid halvsjusnåret. Meja hade kommit in under natten och parkerat sig klistrad mot mamman och sedan kissat i sängen. Så mysigt. Och vår bäddmadrass som är för stor för att få in i tvättmaskinen. Så det blev någon slags skumtvätt med möbelrengöringsmedel som jag hittade i skåpet. Hoppas det blir någorlunda fräscht. Vilken glamourös tillvaro man har.

Vågar man hoppas på tidig sänggång ikväll?

1 kommentar so far
Lämna en kommentar

Åhhh! det där med barn som kissar i sängen känner jag igen. I Noahs säng är det ju förberett för sånt, men inte i vår. Men vi har som tur var ett sånt där madrasskydd från IKEA som suger upp det mesta och den går in i maskinen och kan torktumlas. Rekommenderas varmt att ha på bäddmadrassen. Jag har själv vaknat av att Noah kissade på min rygg, inte skönt!!!
Vi kämpar också med förkylningar, men just nu är det min som är värst. Jobbigt när barnen är piggare än vad jag är…

Kommentar av Malin




Kommentera

