Tvåbarnsliv


Nya vanor
27 augusti 2007, 16:42
Filed under: mammasvammel, mat

Inspirerad av allrakäraste syster skriver jag nu ner våra nya vanor som vi har i den här familjen. Skrev ett nästan exakt likadant inlägg i januari 2006, och det funkade över förväntan, men sedan blev jag gravid och då spårade det ur. Så här kommer reglerna igen:

1.Inget godis förutom mörk choklad (minst 70%)(Alla mina tidigare försök att sluta äta godis har spårat ur så vi får se hur det går med detta.)
3. Minst halva tallriken ska vara fylld med grönsaker.
4. Aldrig ta om mat, det räcker med en portion.
5. Powerwalka 30 minuter de kvällar det är möjligt. Eller promenera till och från dagis. Eller åka till simhallen och simma.

3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Hoho, så duktiga vi ska bli! Jag ska bli smal som en sticka..

Kommentar av Elin

duktiga du!

å här sitter jag med en påse polly och en påse skruvar… måste tröstäta lite när man bor ensam på hotell 😦 får inte träffa familjen förrens på fredag.

Kommentar av anne

Åh va duktigt… ja jag jobbar lite på det med… men på onsdag ska jag börja på gympa iaf…

Kommentar av Linda




Kommentera

