Tvåbarnsliv


Snodd lista
20 maj 2007, 17:38
Filed under: mammasvammel

KLÄDER
Sneakers: Jag kör med mina Ecco receptor, det kallas nog inte sneakers direkt.
T-shirt: På sommaren så.
Strumpbyxor: Eftersom jag aldrig har kjol är det rätt onödigt med strumpbyxor…
Underkläder:Är i desperat behov av nya, är gruvligt trött på amningsbhar. 

ACCESSOARER
Väska: Skötväska såklart. Teutonia i matchande tyg till vagnen. Och så har jag en jättefin väska från Wedins också som jag fick när jag fyllde år förra året.
Plånbok: Svart ganska liten. Köpte den på Mallorca förra året.
Solglasögon: Aldrig, det blir så mörkt.

TEKNIK
Mobiltelefon: Nokia. Alltid Nokia.
Tv: 2 st, en stor och en liten.
Dator: PC som börjar bli lite till åren…Stor klumpig skärm och uråldrigt tagentbord och mus.

BADRUM
Tandkräm: Colgate eller pepsodent vill jag helst ha men mannen vill helst ha Sensodyne så det blir oftast det.
Tvål: Flytande. Tror att det är palmolive.
Hårprodukt: Mousse
Huvudvärkstablett: Ipren eller alvedon.
Doft: Oftast ingen, men jag har ett helt gäng i skåpet.
Hudkräm: Lite olika.
Schampo: Fructis eller sunsilk brukar jag köpa.
Balsam: Ett måste.

MAT OCH DRYCK
Mineralvatten: Japp. Oftast hemmabubblat men jag dricker alla sorter.
Vin: Just nu aldrig. I vanliga fall ganska sällan. Jag dricker om tillfället kräver det, både rött och vitt. Men finns det läsk så tar jag hellre det….
Bröd: Det mesta går ner. Hembakat är godast.
Choklad: Absolut. Alla sorter. Gärna lyxiga praliner.

HEMMA
Säng: IKEA
Lakan: Oftast Esprit eftersom de är absolut bäst, är de inte rena får det bli IKEA-lakanen. Dubbla underlakan köpes bäst i Ullared.
Porslin: Till vardags IKEA, till fint Siri från Åhléns. 

FÄRDMEDEL
Bil: Ja. 2 stycken. En sabel och en fårdsch om man får tro min dotter.
Flygbolag: Flyger mycket sällan.
Taxibolag: Har nog inte åkt taxi på 5 år minst.

MEDIA
Magasin: Family living gillar jag. Köper även föräldratidningar och ibland nån mattidning.
Tv-kanal: Boxers grundutbud…
Dagstidning: BLT
Sajt: www.alltforforaldrar.se

ÖVRIGT
Frisörsalong: Cookie and I
Bank: Bytte tillbkaa till Nordea för nåt halvår sedan. Mycket nöjda.
Cykel: Ganska ny REX, har dock inte blivit använd så mycket pga gravditet och bebis. Men nu när han har växt till sig lite ska vi cykla.

1 kommentar so far
Lämna en kommentar

Åh, va skojigt med en lista… funderar på att sno den till mig oxå… men inte idag…

Kommentar av Linda




Kommentera

