Tvåbarnsliv


Irriterande
18 maj 2007, 14:44
Filed under: mammasvammel

Varje gång när jag är och handlar ser jag det. Det lite äldre paret i nyputsad bil som står och lassar in eller ut varor på familjeparkeringsplatsen. Och om man tittar i de bilar som står på de andra platserna så ser man bilstolar i ungefär hälften. (ok, vissa kan ju ha babyskydd som de har tagit med in i affären)
Vet de hur jobbigt det är att sätta in ett sprattlande barn i bilstol med 20cm till nästa bil? Samtidigt som man håller reda på en treåring som springer ut mellan bilarna?
Vi med barnstol i bilen behöver faktiskt det där extra svängrummet som familjeparkeringarna har. Sådetså.


2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Dålig stil tycker jag… I den här stan finns det inga familjeparkeringar… Men jag såg att det fanns på A6 tror jag det var…
Nästan lika irriterande som när vi var på A6 med D’s morbror som sitter i rullstol, när vi nu hade chansen att få parkera nära på hanikappplats, då fick vi leta efter en ledig sån iaf… Jag såg inte så många i rullstol i affärerna sen. 😦

Kommentar av Linda

Jag håller med! Fy, vad irriterade! Precis innan man själv kommer fram till den sista familjeparkeringen så slinker det in en bil i sportmodell och ut kliver typ Gunnar 55 år. Grrr… Själv får jag parkera på andra sidan och försöka få 6-åringen att inte springa rakt ut i gatan samtidigt som jag själv knör in mig med gravidmagen mellan bilarna och plockar ut en sprattlande 1-åring. Riktigt riktigt irriterande!

Kommentar av Lena




Lämna en kommentar