Tvåbarnsliv


Mums
06 mars 2007, 19:06
Filed under: lillebror

Egentligen hade jag tänkt vänta lite med smakportioner eftersom rekommendationerna numera säger från 6 månader, men jag är så sabla trött på att bebisen vill amma varannan timme dygnet runt så därför blev det smakpremiär vid 4 månader iallafall. Vi började med gröt men det verkar han få magknip av, så då fick det bli majspuré istället. Efter majsen har vi även avverkat morot och i morgon tror jag att det blir potatis. Han gillar maten faktiskt, men lite svårt att få in tekniken är det ju.

070306.JPG

Och ang gröten så misstänker vi att det kanske är mjölken han inte tål, han har ju alltid haft mycket magknip och så men jag har inte direkt kunnat säga att det är när jag har ätit mjölkprodukter. Jag dricker mycket sällan ren mjölk heller så det kanske inte är så konstigt. Däremot har han alltid fått magknip dagen efter att han har fått ersättning på kvällen och i förra veckan när jag åt vispgrädde så fick han också ont. Så jag gör just nu ett eget litet test och äter minimalt med mjölkprodukter i några dagar (har te x ätit köttfärsbiffar med mjölk i idag men inget annat på hela dagen). Sedan tänkte jag äta överdrivet mycket i någon dag och se om det blir skillnad. Hoppas verkligen inte det för jag är inte sugen på att varken sluta amma helt eller att äta mjölkfritt. Blir det ingen skillnad så får vi göra ett nytt försök med gröten.

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Din lilla tokstolle! Du får skärpa till ditt bordsskick lite!! 😉 kram på er syns om några timmar! Nu skall jag stressa till tåget! bye!

Kommentar av Henrik

hahaha Det ser ut att vara gott!

Kommentar av farbror Johan




Kommentera

