Tvåbarnsliv


Praktiska bestyr
13 november 2006, 17:43
Filed under: mammasvammel

Det är mycket praktiskt som ska ordnas när man får barn. Papper som ska skickas in, papper som kommer i brevlådan, namn ska bestämmas och skickas in, konton ska öppnas, barnförsäkring ska tecknas, dop ska bokas (iallafall om man som vi har en liten dopklänning så måste det ske snabbt), faddrar ska väljas, faderskapet ska skrivas på om man inte är gift… Vi har försökt beta av listan så gott det går, försäkringskassan verkar ha förstått att jag vill ha pengar, personnumret är klart, försäkringsansökan är inskickad, namnet är klart, dop är bokat den 13/1(dock inte lokal till samlingen efteråt) och fadder är tillfrågad. Idag kom det papper från familjerätten att vi skulle ringa för att få en tid för att fastställa faderskapet så dit får vi ringa i morgon. Tid för efterkontroll hos barnmorskan har jag heller inte fixat, det får jag ta tag i snart också. Det är väl inte så bråttom, men några veckors framförhållning får man ha för så gott om tider brukar det inte finnas där.

Ni som är släkt eller andra närmare vänner får ta och boka in den 13/1 alltså, inbjudningskort kommer nog tillsammans med julkorten eller nåt…

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Men jag har ju fixat!! Såg du inte det?? Vart är bilderna? jag vill se den lilla beten…

Kommentar av Elin

elin>Nej det såg jag inte.. Men så bra, då är lokal till samlingen också fixad då!

Kommentar av Lina




Kommentera

